Van GROETEN en ONTMOETEN 

naar VERLEIDEN en VERBLIJDEN 

Centrum 's-Gravenzande

Creëren van een betekenisvol centrum

‘s-Gravenzande heeft genoeg om trots op te zijn. Toch maakt de BIZ van ’s-Gravenzande zich zorgen om de toekomst van het centrum. Volgens hen zit de uitdaging vooral in het binden van bestaande bezoekers en het verleiden van nieuwe bezoekers (toeristen) door een betekenisvol centrum te creëren met alle betrokkenen wat niet alleen om kopen draait. Tijd om te investeren in een strategie waarmee ze bezoekers wil verleiden en verblijden. In een 4-tal stappen heeft Bureau Cosi samen met betrokkenen een sociale merkstrategie met een concreet merkactivatieplan opgesteld. Lees meer

Lees meer
Centrum Zevenaar

Iedereen weer trots laten worden op hun centrum

In 2021 bleek uit de DNWS scan dat ondernemers niet heel trost waren op het centrum van Zevenaar. Daar waar activiteitencommissie SAZ zijn best deed om bezoekers te binden en boeien. Was de lokale betrokkenheid en samenwerking broos. Om ondernemers te enthousiasmeren en weer te laten houden van hun centrum hebben we ze mee genomen op ontdekkingsreis. We zijn op zoek gegaan naar de aardigheden waarop men stiekem toch wel trots waren. En vooral waarom bezoekers Zin in Zevenaar krijgen. Op basis van deze ZevenAardigheden hebben we gekeken wat er in het centrum moet gebeuren om toekomstbestendig te worden.

Buikslotermeerplein

Creëren van sociaal hart voor Amsterdam Noord

Buikslotermeerplein, het kloppend hart van Amsterdam Noord. Een plek waar je van houdt en waar je trots op bent. Of je hier nu woont, werkt of op bezoek bent. Die trots willen we uitdragen, zodat bekender wordt dat Buikslotermeerplein een fijne plek is. Waardoor meer mensen haar weten te vinden om er te wonen, te werken, te winkelen, te eten of te verblijven. En waardoor we met elkaar van Buikslotermeerplein een kloppend hart kunnen maken. Lees meer

Centrum Veendam

Vergroten sociale en economische meerwaarde

Het centrum van Veendam had van oudsher een sterk regionale voorzieningenfunctie voor Oost-Groningen. In de afgelopen jaren is de aantrekkingskracht van het centrum aanzienlijk verslechterd en wordt het steeds minder bezocht door haar eigen inwoners en regionale consumenten. Reden voor de Stichting BIZ Veendam Centrum om samen met ondernemers, eigenaren en de gemeente, aan de slag te gaan met het creëren van een aantrekkelijk winkel-, horeca- en verblijfsgebied. Een duidelijke en aantrekkelijke positionering, gebasered op sociale meerwaarde. vertaald naar een merkbelofte en -strategie die inwoners, regiobezoekers en toeristen verleidt tot een bezoek, is een belangrijke succesfactor, waarmee het centrum opnieuw op de kaart kan worden gezet. Lees meer

Lees meer